Pozycjonowanie stron

Tanie usługi SEO dla firm

Pozycjonowanie stron może być tanie. Można bowiem wykonać je samodzielnie bądź zlecić za niewielkie pieniądze ludziom, którzy zrobią to tanio i solidnie. Zlecając pozycjonowanie stron komuś należy zwrócić uwagę na to jego dotychczasowe osiągnięcia. Jeśli bowiem okaże się, że zleceniobiorca nie ma większego doświadczenia w pozycjonowaniu, to najprawdopodobniej nie będzie skłonny do chwalenia się swoimi dotychczasowymi osiągnięciami, gdyż po prostu takowych nie będzie lub będą bardzo mizerne.

Gdy zaś otrzymamy od naszego potencjalnego zleceniobiorcy konkretne dane (co, kiedy, jak długo i z jakimi efektami pozycjonował), to będziemy mogli ocenić czy jest on konkurencyjny cenowo i czy jego pozycjonowanie to rzeczywiście tanie pozycjonowanie. Nie jest bowiem sztuką znaleźć dobrego pozycjonera (czy to firmę czy osobę prywatną) – jeśli dysponuje się wystarczającą ilością środków pieniężnych, efekty przyjdą szybko. Jeśli zaś interesuje nas tanie pozycjonowanie, jest trudniej. Jednak przy dogłębnej analizie oferty i przy pytaniu o szczegóły i o przeszłe zlecenia, możemy naprawdę wypozycjonować się tanio, trwale i solidnie.

Tanie pozycjonowanie stron jest czymś, co często wykonują osoby potrafiące to robić. Dlaczego wobec tego są tani? Dlatego, że na rynku firm pozycjonujących panuje tak gigantyczna konkurencja, że nawet firmom i osobom znającym się na rzeczy trudno jest się przebić. Dlatego też początkowo wiele z tych podmiotów stawia na tanie pozycjonowanie, aby móc pozyskać pierwszych klientów i dopiero po pewnym czasie podnoszą one ceny swoich usług do poziomu normalnego. Należy zatem wykorzystać ten fakt.

Co jednak, gdy nawet tani pozycjonerzy są dla Ciebie za drodzy? Oczywiście można wykonać pozycjonowanie samemu. Wymaga to poświęcenia swojego czasu i energii, ale za to jest darmowe. Na co należy zwrócić uwagę w pierwszej kolejności? Przede wszystkim na to, aby linki prowadzące do naszej strony były dobre jakościowo. Wtedy nie będziemy musieli dodawać naszej strony do setki katalogów i setek precli i oszczędzimy trochę czasu. Ponadto lepiej mieć mało wartościowych linków niż wiele średnich i słabych – to elementarz pozycjonowania!

Co jeszcze będzie dla nas istotne? Niewątpliwie pozycjonowanie w naszej niszy, czyli umieszczanie linków na stronach tematycznie powiązanych z naszą. Lepiej mieć dziesięć linków na rzadko odwiedzanych, ale tematycznie powiązanych stronach niż mieć sto na stronach dobrych, ale niezwiązanych z naszą (chyba, że to linki ze strony głównej portali informacyjnych). Stosując się do tych dwóch zasad, oszczędzimy zarówno czas, jak i resztę naszych cennych zasobów i będziemy mogli zająć się nie tylko samym pozycjonowaniem strony, ale przede wszystkim jej rozwijaniem.